Please refer to the English version below.
□ 지원 자격
ㅇ 서울캠퍼스 및 BK21 사업 참여 소속인 한국인, 외국인 대학원 재학생
ㅇ 직무별 Job description 수행 가능자
ㅇ 해당 활동 기간동안 국내 체류가 명확한 자
ㅇ 언어: 영어능력 상, 한국어능력 중
ㅇ 우대사항
1) 지원 업무 관련 경력이 있는 자 또는 관련 학과
2) 1학기 이상 근무 가능자
□ 활동 기간: 2025년 4월 30일 ~ 6월 12일
□ 모집 (총 7명)
ㅇ Sports Club: 1명
ㅇ Buddy Club: 2명
ㅇ Research & Career Club: 2명
ㅇ Video Creator: 1명
ㅇ Editor: 1명
□ 세부 업무
ㅇ 공통
1) 매주 1회 회의 진행 및 회의록 작성(회의비 지원 있음)
2) 모든 회의, 행사, 오리엔테이션, 중간점검, 최종 발표회 등 필수 참석
3) 행사 기획 보고서, 행사 후 결과 보고서 등 작성
ㅇ Sports Club: 스포츠 행사 기획 및 운영
ㅇ Buddy Club: 소셜 네트워크 행사, 종강파티 기획 및 운영
ㅇ Research & Career Club: 졸업생 초청 취업특강 기획 및 운영
ㅇ Video Creator: I-GPS 행사와 KU SOUL TOUR, 학생 인터뷰, 고연전(2학기만 해당), Lab to Life(2학기만 해당) 등 OIH 행사 촬영 및 Youtube, Instagram 영상 제작
ㅇ Editor: 한국어와 영어 자막 작성, 영상 콘텐츠 구성, 행사 포스터와 홍보물 제작, 영상 및 포스터 한국어 및 영어 검수
□ 지원 방법
ㅇ 지원 기간: 4월 18일~24일, 23시까지
ㅇ 지원 방법: KUchive 홈페이지(https://kuchive.korea.ac.kr/index.do) > 학습활동 > 교내비교과 > 교내비교과 신청 > '2025학년도 1학기 I-GPS 모집' 클릭
- URL: https://kuchive.korea.ac.kr/ptfol/imng/icmpNsbjtPgm/popup/c17673e9486e3ffc9bc37319e762d546/index.do
ㅇ 서류 제출
1) I-GPS 지원서
2) 활동 계획서
- 양식: 자유양식
- 내용: 행사 기획, 예상 집행액, 예상 참석자 수, 행사 장소(교내) 등
ㅇ 선발 절차: 서류 제출 > 서류 심사 > 서류 합격자 대상 개별 안내 메일 발송 > 화상 면접(Zoom)
ㅇ 화상 면접: 4월 25일, 16시~18시 (Zoom)
*서류 합격자 대상 개별 안내메일 발송 예정
**1명 당 5분 내외로 면접 진행
ㅇ 합격자 발표: 4월 28일
□ 오리엔테이션
ㅇ 날짜: 4월 30일, 오전 10:30
ㅇ 장소: 대학원 중앙도서관 아이라운지
□ 중간점검
ㅇ 날짜: 5월 22일 (시간은 추후 안내)
ㅇ 장소: 대학원 중앙도서관 112호
□ 주간보고서 및 활동자료
ㅇ 제출 마감: 6월 9일
ㅇ 제출처: 이메일
□ 최종 발표회
ㅇ 날짜: 6월 12일 (시간은 추후 안내)
ㅇ 장소: 대학원 중앙도서관 112호
□ 장학금
ㅇ 평가 결과에 따라 150만원(A), 120만원(B), 90만원(C) 차등 지급
*활동 참여도, 보고서, 동료 평가 등 개별 평가 진행 후 장학금액 차등 지급
□ 비고
ㅇ 안내는 이메일로 제공할 예정이므로 본인의 이메일을 정확하게 기재 바람
ㅇ 지원자는 반드시 안내 내용을 꼼꼼히 정독하여, 책임감을 가지고 성실히 참여 바람
ㅇ 관련사항 미숙지로 인한 책임은 본인에게 있음
ㅇ 관련사항은 개별통보 하지 않음
ㅇ 일정은 학기 중 프로그램 운영 상황에 따라 변경될 수 있음
□ 문의처: GraduateOIH@korea.ac.kr
[ENG]
[BK21, OIH] Notice of Recruitment: 2025-1 Graduate Program Supporters(I-GPS)
□ Eligibility
ㅇ Korean and international graduate students currently enrolled at the Seoul Campus and affiliated with the BK21 program
ㅇ Individuals capable of performing job-specific tasks as outlined in the job descriptions
ㅇ Applicants who will reside in Korea during the entire period of the activity
ㅇ Language requirements: Advanced English proficiency and intermediate Korean proficiency
ㅇ Preferred qualifications:
1) Prior experience or relevant academic background related to the role
2) Availability to participate for more than one semester
□ Activity Period: April 30, 2025 – June 12, 2025
□ Number of Positions Available (Total: 7)
ㅇ Sports Club: 1
ㅇ Buddy Club: 2
ㅇ Research & Career Club: 2
ㅇ Video Creator: 1
ㅇ Editor: 1
□ Role-Specific Tasks
ㅇ Common Tasks:
1) Weekly meetings and preparation of meeting minutes (meeting stipend provided)
2) Mandatory participation in all meetings, events, orientation sessions, mid-term reviews, and the final presentation
3) Preparation of planning reports and post-event reports
ㅇ Sports Club: Plan and manage sports-related events
ㅇ Buddy Club: Organize social networking events and semester-end parties
ㅇ Research & Career Club: Plan and coordinate career talks with alumni
ㅇ Video Creator: Film I-GPS events, KU SOUL TOUR, student interviews, Ko-Yeon Games (Fall semester only), and Lab to Life (Fall semester only); produce videos for YouTube and Instagram
ㅇ Editor: Create Korean and English subtitles, structure video content, design event posters and promotional materials, and proofread in both Korean and English
□ Application Process
ㅇ Period: April 18 – April 24, by 11:00 PM
ㅇ How to Apply:
Visit KUchive (https://kuchive.korea.ac.kr/index.do) > 학습활동(Learning Activities) > 교내비교과(Extracurricular Programs) > Apply for '2025학년도 1학기 I-GPS 모집'
- URL: https://kuchive.korea.ac.kr/ptfol/imng/icmpNsbjtPgm/popup/c17673e9486e3ffc9bc37319e762d546/index.do
ㅇ Documents to Submit
1) I-GPS Application Form
2) Activity Proposal
- Format: Free-form
- Content: Event planning, estimated budget, expected number of participants, on-campus venue, etc.
ㅇ Selection Process: Document Submission → Screening → Notification to Shortlisted Candidates → Online Interview (via Zoom)
ㅇ Interview Schedule: April 25, 4:00 PM – 6:00 PM (via Zoom)
*Individual invitations will be sent via email
**Each interview will be approximately 5 minutes long
ㅇ Final Announcement of Selected Candidates: April 28
□ Orientation
ㅇ Date: April 30 (time to be announced)
ㅇ Venue: AI Lounge, Graduate School Central Library
□ Mid-Term Check-In
ㅇ Date: May 22, 10:30 AM
ㅇ Venue: Room 112, Graduate School Central Library
□ Weekly Reports and Activity Materials
ㅇ Deadline: June 9
ㅇ Submission: Via OIH email
□ Final Presentation
ㅇ Date: June 12 (time to be announced)
ㅇ Venue: Room 112, Graduate School Central Library
□ Scholarship Awards
ㅇ Scholarships will be awarded based on evaluation results:
KRW 1,500,000 (Grade A) > KRW 1,200,000 (Grade B) > KRW 900,000 (Grade C)
*Evaluations will consider participation, reports, peer reviews, etc
□ Notes
ㅇ All notifications will be sent via email; please ensure your email address is entered correctly
ㅇ Applicants are expected to read all provided information carefully and participate with sincerity and responsibility
ㅇ Applicants bear full responsibility for any issues arising from a lack of understanding of the provided information
ㅇ Additional notifications will not be made individually
ㅇ The schedule may be subject to change depending on the semester's program operations
□ Contact: GraduateOIH@korea.ac.kr